Garanti Şartları


1. Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve satın alınan ürünün içerisinde yer alan garanti belgesindeki süre ile sınırlıdır.

2. Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı garanti kapsamındadır.

3. Garanti süresi içinde arızalanmanın meydana gelmesi halinde bakım ve onarım için yetkili serviste geçen süre ile değiştirme için geçen süre de garanti süresine eklenir. Bu süre, yetkili servise veya değiştirilmesi için firmamıza veya satıcı firmaya yapılan başvuru tarihinden itibaren başlar.

4. Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 11 inci maddesinde yer alan; a- Sözleşmeden dönme, b- Satış bedelinden indirim isteme, c- Ücretsiz onarılmasını isteme, ç- Satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, haklarından birini kullanabilir.

5. Tüketicinin bu haklardan ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür. Tüketici ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur.

6. Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;

- Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,

- Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

- Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi durumlarında;

Tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkân varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

7. Malın tamir süresi 20 iş gününü geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır. Malın garanti süresi içerisinde arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

8. Malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.

9. Tüketici, garantiden doğan haklarının kullanılması ile ilgili olarak çıkabilecek uyuşmazlıklarda yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine başvurabilir.

10. Satıcı tarafından bu Garanti Belgesinin verilmemesi durumunda, tüketici Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğüne başvurabilir.

11. Garanti kapsamı dışındaki durumlar satın alınan ürünün içerisinde yer alan garanti belgesinde yer almaktadır.

12. Mamülün garanti süresi içinde gerek malzeme, gerekse imalat ve montaj hatalarından dolayı arızalanması sonucu, cihaz yetkili serviste BAKIM, ONARIM, İŞÇİLİK VE YEDEK PARÇA MASRAFI GİBİ HERHANGİ BİR AD ALTINDA ÜCRET TALEP EDİLMEKSİZİN TAMİR EDİLİR. Garanti belgesi ile ilgili çıkabilecek sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’ne başvurulabilir.

13. Garanti süresi kapsamında takdir hakkımıza bağlı olarak onarım veya cihaz değiştirme yoluyla, cihazın malzeme veya üretim hatasından kaynaklanan tüm arızalarını düzelteceğiz. Değiştirilen parçalar, cihazın üretici markasına aittir.

 

Bu sayfadaki bilgiler genel olarak bilgilendirme amaçlı olup, geçerli bilgiler satın alınan cihazın kullanım kılavuzu içinde veya ayrı bir şekilde yer alan GARANTİ ŞARTLARI alanında belirtilmektedir.


 



IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.